Screen Shot 2013-02-08 at 2.54.08 PM Screen Shot 2013-02-08 at 2.54.16 PM

новите бутилки на Mothercare – ре-дизайн на Pentagram

на пръв поглед – логичен ход – преместване на отвора за пиене от средата в единия край

и още нещо – оразмеряване на бутилките според картонените чаши за кафе

плюс дълъг край с лична история по темата с бутилките:

с първото дете кърменето не се получи. това било най-естественият процес на света. не и за мен. още помня безумните мъки, консултации, цедене, кисти на зърното, мастит и т.н. за 20 мл кърма. най-тежко бе самообвинението – разрушително и смазващо. вместо да сключа мир с шишетата и да оставя на мира гърдите си, се чувствах виновна. а всички щастливи кърмачки покрай мен, надигайки блузи и с лекота кърмейки бебетата си навсякъде, ме сдухваха още повече и ме караха да изглеждам безпомощна, неадекватна и недобра майка.

с второто дете беше различно. бях спокойна и щастливо-безумно отдала ежедневието си на кърменето. всичко се въртеше около него поне два месеца: хранене на поискване, цедене след всяко хранене, пиене на кърмачески чайове, други помади с билки, ядки, жито,… Но това, което ме спасяваше, караше ме да се чувствам добре и уверена – бе бутилката с АМ. щом бебето бе видимо гладно, му правех малко мляко. случваше се да е по 1 път вечер или 3 пъти на денонощие, но това ми даваше почивка и спокойствие, че малката не гладува. и на 3-тия месец кърмата ми значително се увеличи.

резултатът от моя подход – има кърма + има и начин да излезем без драма за Севда, защото тя е ОК да пие от бутилка.

да живеят бутилките, особено за майки като мен, нуждаещи се от морална подкрепа, защото не произвеждат кърма в промишлени количества (не, не искам да чувам как кърмата била според нуждите – има многодаващи кърма и малкодаващи кърма гърди). и най-важното е майката да е спокойна и уверена с или без кърмене. това далеч не е всичко на света.